Remote service
Wat is Remote Service dienstverlening?
Met de dienst ‘Remote Service’ zijn wij in staat om uw beveiligingsinstallatie op afstand te monitoren en u te ondersteunen bij storingen of vragen. Vanuit onze Remote Servicedesk kunnen wij u nog meer continuïteit en ondersteuning bieden. Via een veilige (VPN-)verbinding kunnen wij een connectie maken met je beveiligingssysteem.
Hiermee zijn wij in staat om:
-
je te ondersteunen bij vraagstukken
-
storingen snel te analyseren, zodat de juiste actie kan worden uitgezet
-
je te ontzorgen in het beheer van je systeem
Zo bespaar je tijd en kosten. Bovendien hoeven monteurs hierdoor minder reiskilometers te maken, waardoor we met elkaar bijdragen een beter milieu en minder CO2 uitstoot.
De vijf voordelen
- Snelle respons door storingsanalyse op afstand
Wij analyseren een storing eerst op afstand, waardoor de monteur beter voorbereid op pad gaat of soms zelfs een monteursbezoek overbodig wordt.
- Ondersteuning op afstand
Bij vragen kijken wij met je mee in het systeem, zodat je snel geholpen bent.
- Ontzorgen in gebruikersbeheer
Mutaties van gebruikerscodes, wijzigen van autorisaties of het muteren van gebruikerspassen kunnen wij op afstand voor je regelen. Hierdoor kunnen wij deze handelingen goedkoper en sneller uitvoeren. Nodeloze brandmeldingen voorkomen door vervuiling van rookmelders te monitoren.
- Kostenbesparing en actueel overzicht
Een storing of vraag op afstand oplossen betekent: geen voorrijkosten. Wij kunnen op afstand voor je een actueel incidentenoverzicht verzorgen.
- Vermindering van CO2-uitstoot
Geen monteursbezoek betekent: geen autokilometers voor de monteur. Zo besparen we samen op de CO2-uitstoot.
De mogelijkheden
Met onze Remote Service dienstverlening kunnen we voor diverse systemen op afstand zaken voor je regelen. Hieronder tref je enkele voorbeelden aan.
- Brandmeldinstallatie
De vervuilingsgraad van analoge rookmelders monitoren wij op afstand. Dit leidt tot minder nodeloze meldingen en planbare vervanging van vervuilde melders. Bovendien kunnen wij een storing op afstand analyseren en hierop een passend actiepatroon kiezen.
- Toegangsbeheersysteem
Het muteren van gebruikerspassen, autorisaties, tijdblokken en functionaliteit van toegangen? Een storing analyseren en de mogelijke oorzaak achterhalen? Wij regelen dat, samen met je, op afstand.
- Inbraakalarmsysteem
Bij een probleem of incident doen wij op afstand een analyse en kiezen op basis hiervan een passend actiepatroon. Wij ondersteunen u telefonisch bij vragen. Desgewenst voeren wij mutaties voor je door in codes of autorisaties van gebruikers.
- Cameraobservatiesysteem
Bij incidenten ondersteunen wij u in het veiligstellen van beelden. Mutaties in jouw videomanagementsysteem voeren wij op afstand door. Een probleem wordt op afstand geanalyseerd en wij doen een check op beeldkwaliteit en opnamecapaciteit.
- Security Managementsysteem
Wij ondersteunen je telefonisch bij vragen. Bij een probleem of incident doen wij op afstand een analyse en kiezen op basis hiervan een passend actiepatroon. Desgewenst voeren wij mutaties voor je door in codes of autorisaties van gebruikers.
Voorwaarden
Op onze Remote Servicediensten is het volgende van toepassing:
-
Deze dienstverlening wordt verleend op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur.
-
De dienstverlening kan alleen worden uitgevoerd als uw beveiligingsinstallatie en uw infrastructuur op de betreffende locatie hiervoor zijn ingericht.
-
De kosten voor remote service interventies worden op basis van afname aan u in rekening gebracht, tenzij hierover met u vaste prijsafspraken zijn gemaakt.
-
Binnen 2 meter van de centrale apparatuur is een actieve netwerkaansluiting beschikbaar.
De verbinding tussen uw beveiligingsinstallatie en onze Remote Servicedesk is een beveiligde verbinding met versleutelde informatieoverdracht en alleen toegankelijk via een geldig password. De methodiek voldoet aan de veiligheidsrichtlijnen die in de regelgeving zijn opgenomen.